Vi savner webshops i brandekommune!

Hvis vi kigger på kalderen, så viser den 2018. Det betyder også at vi har taget endnu et skridt mod en mere digitaliseret verden, hvor mere og mere foregår via internettet eller over andre elektroniske apparater. Denne trend kommer vi nok næppe udenom, hvilket skyldes at vi lever i en verden hvor blandt andet e-handel stadigvæk stiger med omkring 20% om året. Dette skyldes 100% at det er blevet mere gennemskueligt at handle på internettet, hvor chancen for at blive snydt er blevet mindre. Dette er i høj grad også fordi at vi som forbrugere er blevet bedre til at shoppe online, hvor det at gennemskue en webshop hurtigt kan gøres gennem troværdige anmeldelser mfl. Hvis vi tager et isoleret kig på tøjbranchen, så var tilfældet lidt at man ikke troede at dette ville slå igennem på internettet, fordi at man skulle selvfølgelig prøve sit tøj inden at man købte det! Denne lille hypotese holder desværre ikke vand, hvorfor at vi også ser en markant øget omsætning på tøj online. Et marked, som vi I brande gerne vil være med til at udvikle, hvorfor vi ønsker at facilitere bedre forhold for at starte online forretning.

Det gode eksempel

Hvis vi kigger lidt mere øst på, nærmere mod København, så kan vi finde rigtig gode eksempler på unge startups, som med deres webshops har taget markedet med storm. Man kan blandt andet se den eksplosive startup virksomhed Trendday, som primært sælger modetøj til kvinder i aldersgruppen 16-30 år. Her har man formået at skabe en stor succes ved at sælge tøj, som man i starten købte fra spændende brands, men man har senere formået at differentiere sig ved at skabe sit eget brand, som går under navnet TDY Design, som er affødt af den succes man oplevede med Trenddays salg i starten. Den dag i dag sælger man rigtig meget fra sit eget brand, hvilket er super imponerende! Det at drive en startup virksomhed til noget stort kræver hårdt arbejde og gode faciliteter – det er noget vi ønsker at man kan komme til at skabe her i Brande, sådan at vi kan få virksomheder ligesom Trendday, som kan skabe en masse positiv omtale for både de respektive virksomheder, men ligeledes for kommunen.