Sådan kan du på nem vis søgemaskineoptimere med SEO tekster

bz11

Har din virksomhed sin egen hjemmeside? Så vil jeg gerne bede dig om at tænke på, hvornår du sidst aktivt har besluttet dig for at arbejde med søgemaskineoptimering. Måske fik du optimeret din hjemmeside for længe siden, men hvis du ikke vedligeholder dit SEO-arbejde (Search Engine Optimization), vil du kunne blive overhalet af dine konkurrenter.

”Hvad er det nu lige, at søgemaskineoptimering og SEO er for noget?”, tænker du måske. De to udtryk betyder det samme, men overordnet set handler det om at forbedre placeringen i søgeresultaterne på søgemaskiner, såsom Google og Bing. Langt de fleste tager et af de første links, når de søger efter noget på Google, og derfor er det naturligvis vigtigt for enhver virksomhed at være placeret i toppen.

Hvis du ikke er kommet i gang med at søgemaskineoptimere, eller hvis du gerne vil sørge for at beholde din plads i toppen af resultaterne på Google, kan du gøre begge dele ved at få skrevet nogle tekster til din hjemmeside. I denne artikel vil jeg forklare lidt om, hvordan tekstforfatning kan fungere som et effektivt middel til søgemaskineoptimering.

Kom i gang med SEO ved hjælp af tekster

SEO kan være ret forvirrende at begive sig ud i, hvis du skal starte helt fra bunden af. Et område, der dog ikke er så krævende at komme i gang med, er teksterne på din hjemmeside. Der kan eksempelvis skrives produktbeskrivelser, kategoribeskrivelser, forsidetekster og meget andet. Får du skrevet gode tekster til din hjemmeside, bliver det nemmere for Google at se, hvad din hjemmeside handler om. Er indholdet på din hjemmeside godt, vil Google også belønne dig ved at placere dig højt i søgeresultaterne. Google vil selvfølgelig helst vise deres brugere hen til nogle gode sider, så det er med at gøre indholdet på din hjemmeside så godt og spændende som muligt.

Tekster forbedrer dog ikke kun din hjemmeside i søgemaskinernes øjne. Også potentielle kunder bliver glade for at kunne læse mere om dine produkter og din virksomhed. Det er rart at få rigeligt med information om et produkt, man er ved at købe online, så hvis der er en velformuleret produktbeskrivelse på produktets side, er det meget positivt for kunden.

Aktivitet gavner SEO

Hvis du allerede har lavet noget effektivt arbejde med SEO, er det som nævnt tidligere ikke lig med, at du vil forblive i toppen på Google for evigt. Går dine konkurrenter for eksempel i gang med et omfattende SEO-projekt, kan du hurtigt miste din gode placering på Google.

Til vedligeholdelse af din SEO-status er tekster særdeles velegnede. Det ser nemlig godt ud i Googles øjne, hvis der er aktivitet på din hjemmeside.

Her er en blog et smart og simpelt værktøj. Skriv nogle spændende blogindlæg, eller få en tekstforfatter til det, og opdater løbende bloggen med nye indlæg. Udover at forbedre din hjemmesides status i Googles øjne er bloggen et godt værktøj til markedsføring og branding af din virksomhed, da du eksempelvis kan fremhæve kampagner og vise din ekspertise frem.

Har du ikke tiden? Kontakt en dygtig tekstforfatter

Det er en kunst at skrive gode, originale tekster, og det er desuden en tidskrævende proces. Hvis du ikke selv har tiden eller evnerne til at skrive fejlfrie tekster, kan du med fordel lade en erfaren tekstforfatter stå for arbejdet. I takt med at tekster til hjemmesider er blevet mere efterspurgte, er antallet af dygtige forfattere på markedet naturligvis også steget.

De fleste professionelle tekstforfattere er meget fleksible, så du kan som regel få teksterne i lige præcis den stil, du skulle ønske. Et af de mere anerkendte tekstbureauer, når det kommer til kvalitet og fleksibilitet, er Somera i Aalborg, som flere gange har været i medierne på grund af deres store vækst.

 


Artiklen er udtryk for skribentens holdning og indeholder ikke redaktionelt indhold.